сряда, 6 април 2011 г.

Що е феминизъм

Сигурно заглавието ще ви стресне и ще си кажете - ох поредната фанатична феминистка, която ще развее бойни знамена, ще заклейми мъжете и ще загърби всичко женствено в себе си. Нищо подобно.

С моя любим влязохме в спор що е феминизъм. Всъщност направо се оказа, че съм забравила какво е :)) и също така се оказа, че съм се вкарала в някакви рамкирани възприятия, както и той. Според него феминизъм - това е социална теза, според която жените са равноправни с мъжете. Не ли така? Но аз бях убедена, че феминистка е мръсна дума, че се асоциира едва ли не с мъжемразка или с лесбийка, натрапваща груба мъжка визия. С извинение към лесбийките - не смятам, че всички са такива, просто това беше моята лична асоциация на прима виста. Доста лесно е на човек да му се насадят някакви представи нали? Че забравяш точното значение. Според него пък - жените вкарвали мъжете в един общ кюп. :)) Ох горките мъже...:))

Скоро казах някъде, че съм за равноправното партньорство. Но какво означава то. За мен то е когато има любов и любовта се отдава и приема тук и сега постоянно.

Повечето мъже се стряскат и плашат, когато жената отстоява себе си, понеже си мислят, че ще бъдат стъпкани (и с право, щото много са го загазили :)) ). Но хората растем и се развиваме. Светът се променя. Осъзнаването на женската същност е просто неизбежно. Не само защото е била векове наред потъпквана. Във всеки човек има заложено мъжко и женско начало. Когато мъжът потъпква жената, все едно потъпква част от себе си и обратното.

Само че мили мъже, никой няма да ви стъпква :)). Защото жената носи живот. Феминизмът не е водене на война. Боже опази! Това е завяваване на висок глас да се спре с войните. Феминизмът не е войнственост, а стремеж към опазване на живота. Утвърждаване на любовта. Напомняне на това, как се обича.

Казах. :)

0 коментара (+add yours?)

Публикуване на коментар